Generella förbättringsbehov

Generella förbättringsbehov

  • Tydlig definition av vad som ska ingå i bröstcancervården.
  • Organisatorisk anpassning efter vårdkedjan.
  • Patientens fria val – kräver bra skriftlig patientinformation.
  • Tydligt uppdrag för kontaktsjuksköterskan som ska följa patienten genom hela vårdkedjan.
  • Ökade resurser till onkologin inom bröstcancervården.
  • Skriftlig vårdplan med information som är viktig för patienten.
  • Varje patient ska informeras om BCF Amazona.
  • Väntetider – vad är acceptabelt?

Väntetider

  • Kortare väntetider – tydliga och mätbara.
  • Nyckeltal bör redovisas i realtid hos varje bröstmottagning. Gäller ej enbart tid till operation.
  • Viktiga mått ur ett patientperspektiv saknas.
  • Förslag till acceptabla väntetider.

vanettid4

Denna sida uppdaterades senast: 2017-01-02